Trung học cơ sở Cấp độ II – IGCSE

Year 10 – Year 11 (14 – 16 tuổi)

Về chương trình IGCSE

Chương trình Cambridge IGCSE giúp học sinh phát triển kiến thức, am hiểu và đạt được những kỹ năng cần thiết về nội dung môn học và tư duy trí tuệ. Cambridge IGCSE được thiết kế cho học sinh toàn cầu bao gồm cả học sinh nói Tiếng Anh bản ngữ và học sinh sử dụng Tiếng Anh là ngoại ngữ.

Tại sao bạn nên chọn chương trình IGCSE tại HAIS?

Chúng tôi tin rằng HAIS là ngôi trường giảng dạy chương trình IGCSE có chất lượng tốt nhất tại Miền Trung Việt Nam cho Học sinh Năm (Year) 10 và 11 trong năm học 2020-2021. Mục tiêu của chúng tôi là trở thành trường quốc tế hàng đầu, sánh ngang với các trường quốc tế lớn tại Hà Nội và Thành phố Hồ Chí Minh, và với chương trình học trọng tâm của Giai đoạn Phổ thông 4 (Key Stage 4), chúng tôi đang đi đúng hướng để đạt được mục tiêu đó.

HAIS không chỉ cung cấp chứng chỉ quốc tế phổ biến nhất thế giới cho học sinh trong độ tuổi 14-16 mà còn mang tới cho các em một môi trường học tập thực sự phù hợp cho sự phát triển toàn diện của các em.

Các môn học IGCSE tại HAIS

Các em học sinh HAIS sẽ học 8 môn học IGCSE bao gồm cả môn tùy chọn là Nghệ thuật và Thiết kế, tổng là 9 đơn vị môn học IGCSE (riêng môn Khoa học phối hợp có hệ số nhân đôi).

Dưới đây là danh sách các môn học IGCSE hiện đang được giảng dạy tại HAIS:

    • Tiếng Anh
    • Văn học Anh
    • Toán
    • Công nghệ thông tin và Truyền thông (ICT)
    • Khoa học Phối hợp
    • Quan điểm Toàn cầu
    • Kinh doanh/ Thương mại
    • Nghệ thuật và Thiết kế

Ngoài các môn học trên, học sinh còn học thêm các môn Âm nhạc và Thể dục trong thời khóa biểu hàng tuần.

Các môn học chính

Tiếng Anh

Văn học Anh

Toán học

Công nghệ thông tin

Khoa học tích hợp

Quan điểm Toàn cầu

Khởi sự Kinh doanh

Các môn chuyên biệt

Thể dục thể chất

Nghệ thuật & Thiết kế

Âm nhạc

Kịch nghệ

Chặng đường cho tương lai

HAIS sử dụng chương trình học của Cambridge International để cung cấp một lộ trình học tập vững chắc cho các em như IGCSE hay A-Level. Đây là một chương trình quốc tế được thiết kế để phù hợp với chương trình học của các quốc gia khác nhau. Tại HAIS, chúng tôi mang đến cơ hội cho các em nhiều môn học khác nhau, giúp các em phát triển các kĩ năng cần thiết cho cuộc sống. Chương trình học được thiết kế theo tư duy quốc tế, linh hoạt và thử thách các em trong học thuật. Các tiếp cận của chúng tôi kết hợp sự phát triển về kiến thức cũng như xây dựng cho các em các kỹ năng tư duy khác biệt. Cách tiếp cận này giúp các em được phát triển toàn diện và phù hợp với nhiều phương pháp học khác nhau. Các kỹ năng chuyển giao và các kiến thức chuyên môn mà các em có được khi học tại HAIS giúp các em xây dựng được nền tảng học tập vững chắc, dễ dàng hoà nhập vào bất kỳ chương trình học nào. Là một trong những lựa chọn hàng đầu phổ biến trên tòan cầu, chương trình Cambridge tại HAIS cung cấp cho các em những con đường học tập khác nhau cho tương lai.

Book a Visit Trial Day Apply

IGCSE English - First Language

Cambridge IGCSE First Language English is designed for students whose first language is English. The course enables students to:

    • Develop the ability to communicate clearly, accurately and effectively when speaking and writing; 
    • Use a wide range of vocabulary, and the correct grammar, spelling and punctuation;
    • Develop a personal style and an awareness of the audience being addressed. 
Students are also encouraged to read widely, both for their own enjoyment and to further their awareness of the ways in which English can be used. Cambridge IGCSE First Language English also develops more general analysis and communication skills such as inference and the ability to order facts and present opinions effectively.

IGCSE Literature

This subject enables learners to read, interpret and evaluate texts through the study of literature in English. Learners develop an understanding of literal meaning, relevant contexts and of the deeper themes or attitudes that may be expressed. Through their studies, they learn to recognise and appreciate the ways in which writers use English to achieve a range of effects, and will be able to present an informed, personal response to the material they have studied.

IGCSE Mathematics

An essential subject for all learners, Cambridge IGCSE Mathematics encourages the development of mathematical knowledge as a key life skill, and as a strong basis for more advanced study. This aims to build learners’ confidence by helping them develop competence and fluency with mathematical concepts, methods and skills, as well as a feel for numbers, patterns and relationships. It also places a strong emphasis on solving problems and presenting and interpreting results. Learners also gain an understanding of how to communicate and reason using mathematical concepts.

ICT (Information and Communications Technology)

(ICT) is now part of the educational experience worldwide and regarded as a new ‘literacy’ alongside reading, writing and numeracy.
 
IGCSE Information & Communication Technology
 
Students develop an understanding of the implications of technology in society and the ways Information and Communication Technology (ICT) can help at home, work and the wider world. Through practical and theoretical studies, students solve problems using a variety of common software such as word processors and interactive presentation software.
 
Learners will analyse, design, implement, test and evaluate ICT systems, making sure that they are fit for purpose. There is an emphasis on developing lifelong skills, which are essential across the curriculum and their future career.

IGCSE Sciences

Cambridge IGCSE Co-ordinated Sciences gives learners the opportunity to study Biology, Chemistry and Physics within a cross-referenced, scientifically coherent syllabus. It is a double award qualification, earning two grades. Learners gain an understanding of the basic principles of each subject through a mix of theoretical and practical studies, while also developing an understanding of the scientific skills essential for further study. 

They learn how science is studied and practised, and become aware that the results of scientific research can have both good and bad effects on individuals, communities and the environment. As well as focusing on the individual sciences, the syllabus helps learners to understand the technological world in which they live, and take an informed interest in science and scientific developments.

IGCSE Global Perspectives

Cambridge IGCSE Global Perspectives is a groundbreaking and stimulating course that stretches across traditional subject boundaries and develops transferable skills. It is both cross-curricular and skills-based and taps into the way learners of today enjoy learning, including teamwork, presentations, projects, and working with other learners around the world. The emphasis is on developing the ability to think critically about a range of global issues where there is always more than one point of view.

Enterprise

Cambridge IGCSE Enterprise is a unique syllabus that brings the world of business into the classroom and gives learners a clear insight into what it means to think like an entrepreneur. This is the first Cambridge IGCSE syllabus which asks learners to adopt the thoughts and actions of entrepreneurs, developing their knowledge and understanding of the practicalities of setting up and running their own new enterprise. Cambridge IGCSE Enterprise equips learners with a range of vital life skills for use in planning and organisation, communication and financial management.

Physical Education

Physical Education is a vital part of a balanced school curriculum. Regular exercise improves physical and mental health and there is growing evidence that it improves academic performance across the curriculum. 
 
Learners develop skills through a wide variety of age-appropriate physical activities, including games, team sports, gymnastics, swimming and dance.
 
What will students learn?
    • Increase confidence, moving with increasing control, fluency and variety;
    • Improve their understanding of concepts, rules, tactics, strategies and compositional ideas;
    • Participate in respectful and responsible ways, engaging appropriately and safely;
    • Improve knowledge and understanding of how physical education can contribute to a healthy and active lifestyle;
    • Develop transferable skills promoting physical, cognitive, and social development, and become independent, critical and reflective movers and thinkers.

Nghệ thuật và Thiết kế IGCSE

Môn học này khuyến khích một loạt các kỹ năng, kích thích nhận thức thẩm mỹ, kiến thức và hiểu biết quan trọng về tầm quan trọng của nghệ thuật, đồng thời tạo cơ hội cho người học phát triển một loạt các kỹ năng khác. Điều quan trọng là các em luôn được khuyến khích quan điểm cá nhân và độc lập của mình mọi lúc. Môn học được thiết kế để phù hợp với nhiều khả năng, tài liệu và nguồn lực, đồng thời cho phép đội ngũ giáo viên sử dụng đầy đủ các kỹ năng khác nhau.
 
Học sinh sẽ học được những gì?
Học sinh sẽ phát triển…
    • Khả năng ghi lại từ quan sát trực tiếp và kinh nghiệm cá nhân
    • Khả năng xác định và giải quyết vấn đề bằng hình ảnh và/hoặc các hình thức khác
    • Sáng tạo, nhận thức trực quan, phê bình và hiểu biết văn hóa
    • Một phản ứng giàu trí tưởng tượng, sáng tạo và cá nhân
    • Sự tự tin, nhiệt tình và ý thức đạt được thành tích trong việc thực hành nghệ thuật và thiết kế
    • Phát triển tính độc lập trong việc sàng lọc và phát triển các ý tưởng và kết quả cá nhân
    • Tham gia và thử nghiệm với nhiều loại phương tiện, vật liệu và kỹ thuật, bao gồm cả phương tiện và công nghệ mới, nếu thích hợp
    • Kinh nghiệm làm việc trong các khuôn khổ liên quan và khám phá các kỹ năng thao tác cần thiết để hình thành, soạn và giao tiếp theo hai chiều và/hoặc ba chiều
    • Từ vựng làm việc liên quan đến chủ đề và mối quan tâm, và nhận thức quan trọng về các học viên, môi trường và nền văn hóa khác
    • Các kỹ năng điều tra, phân tích, thử nghiệm, diễn giải, thực hành, kỹ thuật và diễn đạt hỗ trợ việc học tập hiệu quả và độc lập.

Music

Music fosters creativity and builds confidence. It helps learners to express themselves and shows them the importance of communication as they learn to connect with other musicians and with audiences.
 
Learners explore music as performers, composers and informed listeners. They make, understand and appreciate music from different cultures, times and places, helping them to develop leadership and collaboration skills as well as self-confidence.
 
What will students learn?
    • To cultivate a joy of music through participating in meaningful and enjoyable experiences;
    • To develop the knowledge, skills and attitudes necessary to contribute as musicians;
    • To collaborate with others in purposeful and expressive ways through singing and playing instruments;
    • To nurture their individual and collective creativity;
    • To use their growing knowledge to explore and generate music that is unique, relevant and valuable.

Drama

Drama fosters a “teamwork spirit” as students learn to work together, to share confidently, to laugh and participate together, and to listen and watch others with empathy and compassion.
 
Drama gives students the opportunity to enact and understand drama, recognising it as a practical art form in which ideas and meaning are communicated to an audience through choices of form, style and convention.
 
What will students learn?
    • To apply knowledge and understanding when making, performing and responding to drama;
    • To explore performance texts, understanding their social, cultural and historical contexts including the theatrical conventions of the period in which they were created;
    • To develop a range of theatrical skills and apply them to create performances;
    • To work collaboratively to generate, develop and communicate ideas;
    • To develop as creative, effective, independent and reflective students, able to make informed choices in process and performance;
    • To contribute as an individual to a theatrical performance;
    • To reflect on and evaluate their own work and that of others;
    • To develop an awareness and understanding of the roles and processes undertaken in contemporary professional theatre practice;
    • To adopt safe working practices.